چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

کاربرد ایزوگام و عوامل موثر در قیمت آسفالت

۱۰۹ بازديد

وارد شدن ایزوگام به بازار، تحولی بزرگی در صنعت ساختمان سازی و البته عایق بندی ایجاد کرد. چکه کردن آب از سقف، نشت آب به درزهای دیوار و مشکلات این چنینی به یکی از معضلات زندگی تبدیل شده بود. با عایق بندی سطوح مختلف توسط ایزوگام، از هرگونه آسیبی به سقف خانه و همچنین جلوگیری از آسیب دیدن سطح پشت بام جلوگیری می‌شود.

 البته ایزوگام فقط برای سقف خانه به کار نمی‌رود. ایزوگام در سطوح مختلفی مثل سرویس‌ بهداشتی و آشپزخانه، پشت‌بام، تونل‌ها و پل‌ها، لوله‌های آب، گاز، نفت، دامداری‌ها ، پارکینگ‌های طبقاتی و غیره قابل استفاده است.

ایزوگام

ایزوگام از چه ساخته شده است ؟

ایزوگام که به نام عایق رطوبتی نیز شناخته می‌شود، از قیر صنعتی، تیشوی نخ دار، اتکتیک پلی پروپیلن، پلی استر سوزنی، فیلم پلی اتیلن، پودر تالک و گاهی پودر مس، باند و چسب و فویل آلومینیم تشکیل شده است.

نصب ایزوگام به چه صورت است ؟

ایزوگام را در 6 مرحله می‌توان نصب کرد: 

نصب ایزوگام روی سطح مورد نظر 6 مرحله دارد. تمیز کردن سطح، زیرسازی، استفاده از قیر یا پرایمر، اندازه‌گیری، باز کردن رول ایزوگام و شروع نصب. توجه داشته باشید؛ در روزی که آب و هوا بارانی است عایق بندی ایزوگام را انجام ندهید و آن را به یک روز آفتابی منتقل کنید.

کیفیت ایزوگام

برای مطمئن بودن از خریدی که انجام می دهید، بهتر است به مغازه ها و نمایندگی های معتبر که گارانتی و خدمات پس از فروش نیز دارند، مراجعه نمایید. با این حال خوب است هنگام خرید آگاه باشید که ذرات سیاه روی پوست دست بعد از لمس ایزوگام نشانه ی نامرغوب بودن آن است. همچنین ایزوگام نامرغوب، هنگام حرارت دادن، بوی ناخوشایندی دارد. در ساخت یک ایزوگام خوب، از قیر به میزان کافی استفاده شده است تا ماندگاری آن را افزایش دهد.

آسفالت چیست؟

آسفالت مخلوطی از سنگدانه ها ، چسب و پرکننده است که برای ساخت و نگهداری جاده ها ، پارکینگ ها ، خطوط راه آهن ، بنادر ، باند فرودگاه ، مسیرهای دوچرخه ، پیاده روها و همچنین مناطق بازی و ورزش استفاده می شود.

قیمت آسفالت

سنگدانه های مورد استفاده برای مخلوط آسفالت می تواند سنگ خرد شده ، ماسه ، شن یا سرباره باشد. امروزه برخی زباله ها و محصولات جانبی مانند زباله های ساختمانی و مواد باقی مانده از تخریب ساختمان ها،  به عنوان سنگ دانه ها مورد استفاده قرار می گیرند که باعث افزایش پایداری آسفالت می شود.

برای اتصال سنگدانه ها به مخلوط منسجم ، از چسب استفاده می شود. به طور معمول ، از قیر به عنوان چسباننده استفاده می شود ، خوب است بدانید؛ امروزه ، تعدادی از چسب های پایه زیستی نیز با هدف به حداقل رساندن تاثیرات زیست محیطی جاده ها در حال توسعه هستند.

قیمت آسفالت

عوامل مختلفی در قیمت آسفالت تاثیر گذار است اما مهم ترین آن ها، متراژ و مساحت فضا است. متراژی که قرار است آسفالت شود در تعین تعداد کارگران و ماشین آلات مورد استفاده نیز تاثیر گذار است. یعنی علاوه بر قیمت آسفالت، متراژ و مساحت در هزینه دستمزد و حقوق تاثیر می گذارد.

در این مطلب به طور خلاصه شما را با ایزوگام آسفالت و همچنین کارایی آن ها آشنا کردیم. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و یا خرید ایزوگام و قیمت آسفالت، به سایت ایزوگام ایران مراجعه نمایید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.